FANDOM

Grand Theft Auto

250px-GTA1_Box_Art.jpg
Fejlesztők:Rockstar North,
Tarantula Studios
Kiadó:ASC Games
Platform:PC(1997),
Play Station 1(1997),
Game Boy Color(1999)
Helyszín:Liberty City,
Vice City,
San Andreas
Év:1997

Eredetileg Race 'N'Chase néven került volna forgalomba, de később átnevezték Grand Theft Auto-ra, most GTA 1-ként ismert, ugyanis ez volt a GTA sorozat legelső része. Megjelent PlayStation 1-re, PC-re majd később Game Boy Color-os verzió is készült. Azóta sok GTA epizód készült el. A Grand Theft Auto: London 1969 egy kiegészítő volt a GTA-hoz, a Grand Theft Auto: London 1961 pedig egy kiegészítő a London 1969-hez. Mind a kettő működött az eredeti GTA lemezzel. A játék története 1997. októberében kezdődött, mikor a DMA Design (a mai Rockstar North) elkészítette a Grand Theft Auto névre keresztelt akciójátékot PC-re. A játék grafikailag leginkább a képregényeket szimulálta, kevés és igen harsány színével. A felülnézetes, viszonylag kezdetleges 3 dimenziós megjelenítésű környezet sok lehetőséget kínált a játékosnak a randalírozásra. A játék három városban játszódik: Liberty City, Vice City, és San Andreas. Jó hangulatával sok játékosnak tetszett a GTA első része. 1998-ban a játék a Sony első játékkonzoljára, a PlayStation-re is megjelent. A játék felülnézetes kameraállását a TV-ben közvetített autós üldözések helikopterről felvett jelenetei ihlették.

Linkek:

Járművek a GTA 1-ben

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki